24 Nisan 2012 Salı

Gençlerle İletişim



Kızım genç bir kız olma yolunda ilerlerken, ben de genç kız annesi olmanın sancılarını çekmeye başladım.  Kızımla yabancılaşmayı ve iletişim kurmadaki zorluğu yaşadım ve hala da yaşıyorum. Ben bunu aksiyon filmlerine benzetiyorum, bir sonraki sahnede ne olacak? Bunu  tahmin etmek oldukça güç. Tam yeni duruma ayak uydurmuşken ve rahat bir nefes alabilirim diye düşünmeye başlamışken yeni bir aksiyonla karşı karşıya kalmak ve işin en kötüsü de ne yapacağını bilememek, çok kötü. 
Anneliğin bir okulu yok, kendi anne-babalarımızdan öğrendiklerimiz de çok uygulanabilir yöntemler değil.  Ben, günümüz anne-babalarının bu anlamda iki kat fazla çaba sarf etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Önümüzde anne-babalarımızdan öğrenmiş olduğumuz yapıcı deneyimlerimiz yok denecek kadar az. Okuduklarımdan ve gözlemlediklerimden edindiğim izlenime göre Türkiye geneli düşünüldüğünde durum bundan ibaret.
Ben bu eksikliği kitaplardan giderme çabasına girdiğimde hayal kırıklığına uğradım. Ülkemizde bu konuda yazılmış kitap sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. yapmış olduğum kişisel araştırmada gördüğüm buydu. Düşündüm ki bu konuda buradan fikir alışverişi yaparak. Edindiğimiz deneyimleri paylaşabiliriz.
Gençlerle iletişim konusunu sadece yetişkinler açısından değil, gençler açısından da irdelemeli ve onların da fikirlerini almalıyız. Burası aynı zamanda onların da düşüncelerini, sıkıntılarını ve bizlerden beklentilerini dile getirdikleri bir platform olsun. Bu düşüncelerle yola çıkarak bu blogu oluşturdum. 
Deneyim ve düşüncelerimizin ötesinde, elimden geldiğince yararlı bilgileri buradan sizlere ulaştırmaya çalışacağım. 

Hiç yorum yok: