29 Nisan 2012 Pazar

Sevginin Gücü/"küçük dev üstadım"


        Sevgi her şeye kadirdir, eğer birini seviyorsan hatalarını da seviyorsundur, ya da o hatalar canını sıkmıyordur. Bu düşünceden yola çıkarak çocuklarımızı ne kadar sevdiğimizi hatırlayarak, onları hatalarıyla sevelim. Hatalarına yoğunlaşmayalım, elbette hata olduğunu söyleyelim ama söylemekle sürekli hatalara yoğunlaşmak aynı şey değil. Kızım “anne, hiç yaptığım iyi şeyleri görmüyorsun” diye dile getirmişti bu düşüncesini. O an için geri adım atmamış kendimi haklı çıkaracak bir sürü laf kalabalığı etmiştim ama sonradan çocuklar ve gençler üzerine eğitim görmüş kişilerin söylediği şeyin kızımın söylediğiyle aynı olduğunu fark ettim. Kızım bu alanda yüksek öğrenimler görmemişti, sadece içinden geldiği gibi düşüncesini ifade etmişti.
          Bu ve buna benzer olaylar bana aslında çocuklarımızın bizi yönlendirdiği, bize kalanın sadece görmek olduğunu anladım. Kızımdan çok şey öğreniyorum, birçok kitabı okuyarak ancak öğrenebileceğim, basit gibi görünen, gözden kaçan ama hayati önemi olan birçok şeyi. O benim küçük dev üstadım.
          Ona kızgın olduğumda, yanlışlarına yoğunlaştığımda, onu sevdiğimi unutuyorum. Sadece hedef haline geliyor ve sürekli olarak hatalarını büyük bir titizlikle takip ediyorum. Hedef olarak gördüğüm ruh halindeyken “onu nasıl seveyim, o bana kendini sevdirmiyor ki” diye düşünüyorum. Doğru o artık bir çocuk değil, ben onu artık dokunmadan sevmeyi öğrenmeliyim. Ona eskisi kadar dokunamıyorum ama fırsatçıyımdır da, fırsatları iyi değerlendiriyorum. Çocukluk ruh haline döndüğünde, bu kısa aralıkları çok güzel değerlendiriyorum. Bazen ondan daha küçük biri gibi davranarak ona olmadık maskaralıklar yapıyor, onu güldürüyor ve bazen da çileden çıkararak keyifleniyorum. Yani sevginin ve sevmenin bir şekli yok, buna inanıyorum ve onu sevebilmek adına her şey oluyorum. Kendimi katı bir anne kalıbıyla çerçevelememeye çalışıyorum, eğer çerçevelersem ona ulaşamam, baştan kaybederim. Ben kaybetmeyi sevmiyorum, kazanmak benim yaşam biçimim, çoğu zaman üzülsem de yine de kazandıklarımla mutlu olurum. Bardağın dolu tarafını görmek bu olsa gerek.

Hiç yorum yok: