12 Temmuz 2012 Perşembe

Öğrendim <<Yılmaz Değirmenci>>



Yaşam azıksız bir yolculuk

Adım adım yürümeyi öğrendim

Ne gereğinden fazla hızlı

Ne de fazla yavaş gitmeyi öğrendim

Başkalarının anlattıklarını dinlemeyi
Hayatıma uygulamayı öğrendim
Bunların hepsi saçmalık deyip
Alayına isyan etmeyi öğrendim

Hayaller kurdum,
İmkansız yoktur, tanımam dedim
Daha ilk denemede çuvallamayı öğrendim

Sevmeyi
Sevdiğimi içimde tutmayı öğrendim
Yeri geldi 
Yağmur gibi açılmayı öğrendim

Sevdiğimin beni sevmesini gördüm
Sevdiğim halde sevilmediğimi gördüm
En kötüsünün
Sevmediğim halde sevilmek olduğunu öğrendim

Pişman olmayı, 
İçimin kor kor yanmasını izledim
Ardından
Bununla da mutlu olunacağını öğrendim

İnanmayı, 
Ömrümü bir şeye adamayı seçtim
Ardından her şeyi sorgulamayı
Boşlukta askıda kalmayı öğrendim

Hedefler çizdim
Ömürlük idealler belirledim
Sonra hepsini 
Bir kalemde çizmeyi öğrendim

Canım, ciğerim dediğim
Bir insanın da ölebileceğini
Acısının çok acı
Boşluğunun hiç mi hiç
Doldurulamaz olduğunu öğrendim

Sevenleri gördüm bir ömür boyu vefayla
İlk fırsatta ihanet edenleri gördüm
İhanetin acısının 
Koskoca bir hayatı tükettiğini öğrendim

Özündeki çiğ sütü gördüm insanın
Ufacık bir çıkara tamah ederken
Güvenmemeyi öğrendim hiçbir zaman
Ama tüm ruhumla güvenebileceğim
Dostların bulunduğunu da öğrendim

Kâr eden insanlar oldu
Hüsrana uğrayanlar oldu etrafımda
Bugün verilen kararların
Yıllar sonraki etkisini gördüm
Bazen kaybetmenin kazanmak
Kazanmanın kaybetmek olduğunu öğrendim

Gerçek nedir, nedendir
Diye araştırdım her yerde
Gerçeğin içimde yaşadığını öğrendim
Üzülünce ağlar, sevinince gülerdim eskiden
Duyguların da yanıltıcı olduğunu öğrendim

Genç olduğumu anlamadan
Gençliğin tükendiğini anladım
Bir alevlik ömürde hiçbir şeyi
Abartmamak gerektiğini öğrendim

Şimdi sana el uzatıyorsam sevgili
Bil ki sana tüm öğrendiklerimle geldim.

Hiç yorum yok: